Sunday, June 16, 2013

TIADA INSAN YANG SEMPURNA.

Aku pernah nasihatkan seseorang- kalau kita sakit hati dengan seseorang, jangan la kita hanya pandang keburukan dia sahaja, pandang la juga pada kebaikan yang dia telah buat, sedang buat dan akan buat untuk kita... Think positive.. Mesti. Iye, memang kita sakit hati tapi, untuk keuntungan jangka panjang, untuk kebaikan kedua dua pihak, jangan la nak panjangkan lagi masalah.. Belajar untuk terima kekurangan dan kelebihan pasangan. Tengok aku tulis kekurangan dulu, baru kelebihan.. Sebab apa? sebab menurut logik akal, tiada manusia yang sempurna di dunia ni, setiap orang pun pernah melakukan kesilapan, dan juga berharap untuk diberi peluang kedua nak tebus kesilapan.. So.. bagi saja lah.. they deserve it..

Tapi macam biasa la, aku pun tak sempurna, tak berapa pandai nak bagi nasihat, nasihat aku ni tak dapat diterima seseorang itu..niat aku baik, tapi seseorang tu still nak pertahankan prinsip dia, still nak ikut kata hati dia(ikut rasa, binasa, ikut hati, mati) maka teruskanlah.. Aku pun da tak boleh nak cakap apa lagi.. Diam saja lah aku disitu.

Ok tayang picture lauk hari ni...isi ayam masak sweet sour, dengan sayur air.. Itu ada balance begedil satu dengan sup daging semalam sikit..


Sekali makan saja(lunch), licin habis.. haha aku memang masak cukup2 untuk sekali makan saja, so malam ni memang kene makan yang ringan2 saja, tapau luar sudah..kuikuikui..

Ok bersiap nak keluar. Duduk rumah, asyik la tido saja, hai la..Meh kita berjalan2 keluarkan peluh.

2 comments:

  1. Serious la nur, mmg i pun kalo dok umah asik nk tido je... kuikuikui...

    ReplyDelete
  2. haha sama eh kita, duduk rumah, nampak bantal dengan tilam, tu pasal dari tak ngantuk jadi la mengantukk..

    ReplyDelete