Thursday, October 21, 2010

JEREBU

Lately ni jerebu makin teruk aku rasa.. Nampak macam kabus kat mana2..Ala2 mendung jer..Apa nak jadi la..Aku sebenarnya tak tau sangat apa puncanya. Tapi yang aku tau kat Muar misalnya memang dah kene tutup da sekolah2..sebab jerebu teruk sangat melanda..Siap jabatan kesihatan hantar bantuan beberapa ribu topeng utk diagih2 kan pada penduduk terutama budak2 sekolah..

Aku pun kadang2 time keje heran gak..Nampak kat luar macam kabus ala2 nk hujan. Tapi tengok2 jer tak hujan pun..Cuma tadi ada hujan sekejap. Pagi tadi..Bila nampak hujan jer..tetiba aku rasa syukur sangat2..Aku suka bau hujan..Hahaha Macam bau embun kat rumput..Terasa damai jer kan...

Hmm bila musim jerebu ni, mula la kesihatan kene jaga2 sikit..Batuk2 la, selsema la..Hmm mintak dijauhkan la..

p/s: Esok malas nak keje..Kuikuikui amik cuti boleh tak?? (ye ye jekk)

No comments:

Post a Comment