Wednesday, October 20, 2010

KERJA-REWORK

Hari ni pengalaman baru bagi aku. 1st time aku join rework kat kilang aku ni ha..Fuh..boleh tahan..Sebenarnya aku memang tak suka rework dan aku sejujurnya betol2 tak faham kenapa setiapkali ada model kene rework RND kene join sama.Hmm menyampah btol la. Tapi tak pe la, kali ni aku setuju jer nak join rework. Lagipun sebelum ni aku belum pernah join lagi, then ini la masa aku nak tau cemana kerja jadi operator kilang..Haha

Memula memang aku tak reti nak buat apa.Tengok semua laju jer..Tambah plak bukan model yang aku jaga-model lain, Of coz la aku memang sepatah haram tak faham.Tapi orang2 kat situ la kira baikhati (erk dorang baikhati ker atau aku yang baikhati sebab nak tolong rework??? hahaha) So kira aku boleh la tolong2 sikit. Nasib baik aku buat bahagian packaging. Kira last proses la. Lepas semua siap, so aku kene packing balik. Time tengah2 nk mula packing tu ada plak mamat tu sound aku suh bukak gelang yang aku pakai dan jam tangan juga..

Huh, jangan harap aku nak ikut. lagipun aku bukan direct touch dengan product.. Aku kata tak payah bukak aku leh jaga btol2..Dorang concern kalo2 cincin aku ke,gelang aku ke termasuk dalam packaging tu sekali. Betul juga..Tak ke haru kang kalo tetiba ada market claim ada jumpa cincin dalam product..huhu Tapi ye la..Aku kan suka buat rules sendiri..kuikuikui

Pastu lelama ada plak subcon member yang perasan-maybe sebab gelang aku ni bunyi2 kot(loceng ada dua lagi)..Dia suh aku tanggalkan gelang & jam tapi aku balas cakap kat dia aku tak nak bukak gelang.Tetiba dia bagi glove..Cettt macam haram toll.Pakai glove lagi susah aku nak buat kerja. Glove tu besar la aku rasa...Jari aku asik2 terkeluar jer..Last2 lepas rehat aku tak pkai terus,haha sukahati aku tak? (eleh untung aku nak join rework, kalo aku blah macam tu hah kelamkabut ko..tak cukup member)

Hmm kesimpulan nya, aku rasa beruntung sebab aku kerja kat opis. Sebab kalo jadi operator, fuyooo penat wooo..Kerja berdiri sepanjang masa. Kene cepat dan cergas(tak bermakna aku ni lembik dan lambat).. Dan lagi aku memang tak boleh masuk la bila minah2 ni macam boo kalau satu section silap buat ke or lambat ke...Memang tak masuk la aku gaya keja macam tu..Huhu

Lagi satu-kerja boring!! dari pagi sampai petang asik buat benda sama jer..Huhu memang tak boleh handle la..Hahahah

No comments:

Post a Comment