Saturday, October 2, 2010

RM0.20 UNTUK SETIAP BEG PLASTIK

Hari ni aku pegi jusco bukit indah..Hmm beli barang2 projek sikit dengan adik aku..(macam biasa la kalo aku xkuar dengan mydear..aku kuar dengan adik2 aku)..Sampai2 sana jer..terus pegi ke kedai barang yang kitorang nak beli tu..Tengok2 barang..Pikir2 then negotiate lagi..Pastu barula aku setuju nak beli..Setelah buat pilihan..Kalo boleh aku nak semua pilihan yang ada..Aku xsuke buat pilihan..Wow tamak x aku??

Lepas tu kitorang decide nak beli barang2 keperluan aku plak..Aku beli la shampoo, pastu aku beli rexona then aku nak beli shower foam plak. Tengok2 kat watson xde pun shokubutsu tu..Aku pun jalan la ke jusco..Nasib baik ada..So aku beli la..Sampai kat kaunter, aku bayar la harga shokubutsu tu..Di masa yang sama, aku tengok cashier tu letak jer shokubutsu tu atas kaunter..Xde pun nak bungkus2 ke hapa ke..Serta merta aku teringat!! Start oktober Jusco dah xprovide lagi plastic bag kepada customer dia..Alamak..(dalam hati) Pergh..xkan nak bawak mcm tu jer..Dah la aku memang xde prepared apa2 beg..Last2 aku mintak plastic bag kat cashier & bayar rm0.20..
Hmm bukan aku berkira nak bayar plastic bag tu..Ok jer pada aku..(tapi lenkali maleh dah nk beli barang kat jusco..hahah ye ye jekk) Satu hal yang aku rasa nak puji kat jusco ni, dorang btol2 buat kempen no plastic bag..Ye la kan save earth tu..Plastic bag nk walau kita tanam mcm mn sekalipun susah nak terurai..Tetap akan jadi plastic gak..Hmm bagus la kempen ni..

Aku tengok tadi kat jusco memang ramai la orang yang berbelanja kat situ dok bawak beg sendiri..Xpun guna shopping bag jusco tu.hmm Nampak gaya aku memang kene beli satu la shopping bag tu..Buat ada2 jer..Mana tau nk guna..senang nanti..

Ha sebelum balik aku singgah makan kat pizza hut..Fuh spagetti2 oh spagetti..Aku memang gile rla dekat spagetti ni..Hmm sedap2.puas hati..Tambah palk honey BBQ chicken wing..Lagi la...Nyam2..
Erk tapi tadi mydear bgtau aku dia pegi open house makan sate?? Alamak..Ini yang jeles ni..Xble jadi ni..Sate pun aku suka makan gak..Haha makan2..Wow habis la mcm ni...

No comments:

Post a Comment