Friday, December 14, 2012

BENDA YANG DAH LAMA AKU TAK BUAT VS BENDA BARU YANG AKU BUAT

Sejak2 duduk rumah sewa ni...ada beberapa benda yang aku dah lama tak buat dan juga ada beberapa benda yang baru aku buat.. Ahaha

Rindu juga kadang2 nak buat benda2 lama ni. Tapi at the same time aku enjoy juga buat benda baru. Kalo tak enjoy memang rasa nak lempang muka sendiri la.

Ok cerita pasal benda lama.
1. Aku lama dah tak baca buku. Dulu2 aku memang boleh spend masa untuk baca buku. Tapi sekarang.  Tengok je la buku tu jawabnya.. Serius... Apalah yang buat aku busy sangat agaknya..
2. Aku lama dah tak baca paper. Dulu hari2 aku baca paper. Utusan, harian metro... Ceh macam dah lama sangat la konon..padahal hujung minggu ada je beli paper. Tapi itu seminggu sekali kan.. Mana sama dengan hari2 dapat baca. Free pulak tu..kedekut ke tak ni eh...aku kan macam orang tua sikit. Tak de feel la baca paper online ni..ahaha
3. Aku dah jarang follow up hal2 rancangan tv ni.. Kalau ada pun, tu kira bernasib baik la aku hari tu. Tapi kebiasaannya memang tak dapat la. Entah cerita apa je yang aku tengok hari2.

Kisah benda baru pulak.
1. Aku gigih belajar memasak. Gigih search resepi kat internet sambil salin laju2 dalam buku. Lepastu amik sayur kat kedai ayah aku letak dalam peti sejuk sampai tak termasak. Fuh...seronok juga benda ni sebenarnya..tapi kadang macam membazir pun ada.. Ala mula2 kot. Nanti dah lama pandai la nak agak2.
2. Aku dah jadi hantu tidur aku rasa.. Balik2 kerja.. Terus masak dinner.. Lepas tu kalo ada kain nak basuh, sumbat dalam mesin basuh..wah tetiba terasa untung ada mesin basuh automatik. Front loading lagi.. Layankan jer la encik suami nak sangat.. Asalkan aku dah tak perlu manual bilas.. Kalo tak.. Pengsan...lepas masak semua baru makan. Lepas tu sambung kemas2. Kemudian, baru ada masa nak tengok tv.. Tapi kebanyakan masa memang aku tertdo la.. Haha memang hantu tdo la skang. Tak leh nak cakap apa..kuikuikui..

Apa lagi eh.. Itu je kot major changes dalam hidup aku sekarang ni. Agak kelam kabut. Tapi sebenarnya.. Aku sangat2 hepi..hmm ok la.. Nak sambung buat kerja la sekarang.

Banyak betol benda kene follow up. Tak terkejar kaki dan tangan. Huhu

Published with Blogger-droid v2.0.9

No comments:

Post a Comment