Monday, December 3, 2012

DEMI MU TEFAL

Tuh dia.. Benda alah yang paling mahal aku beli. Si tefal tu. Sebenarnya lama juga dok usha2. Sebelom kawin lagi. Lepas kawen, tambah menjadi2 pulak. Tapi kene consider bnyak benda lagi.. Sehinggalah sampai kejadian semalam. Terus nekad nak beli. Huh.

Kuali yang aku beli kat kedai biasa tu siap kuarkan serbuk besi time menggoreng. Hmm sodap kalo makan tu.. Phuiii.. Lantas dengan segeranya aku suruh encik suami buang..gulp..tapi bila difikir2 balik, mungkin itu lebihan machining process ker..atau kita kene sental kasi bersih dulu ker.. Entah la..aku rasa kuali tu da selamat encik suami lempar ke tong sampah kot. Try juga aku tgk2 dalam tong smpah tu..tapi tak nampak pulak. Hmm yang lalu biarkan berlalu. Skang kita buka buku baru.kuikuikui

Ok juga rasanya masak guna kuali non stick. Tapi masalah utama yang aku dapat, sudipnya pulak bila lepas pakai macam ala2 cair ke hapa.. So maybe kene fikir untuk tukar jenama senduk lain..

Kisahnya hari ni aku sanggup amik unpaid leave semata2 nak beli si tefal ni.. Baguskan?? Bulan ni mmg kopak..encik suami, sila support bini anda. Aku kalo membeli tanpa encik suami.. Memang semua aku rembat.. Macam tadi..membeli belah sayur2, rempah ratus la.. Itu la ini la...bila jalan sorang..senang aku berfikir dan cari barang. Bila jalan dengan orang..memang kelaut la semua..sebab apa.. Sebab ada second opinion. So secara xlangsung memang terbantut niat nak membeli..ish3.. Memang dah terbiasa aku ni...

Tadi kat jusco, hmm memang banyak suri rumah berbelanja.. Aku pun terasa sama...no no no... Pengsan.. Esok aku wajib kerja ok.. Hari ni jer demi tefal...

Konon amik satu dulu, yang satu lagi..next month la.. Tup2 rembat dua. Tapi ada satu lagi size.. Hmm yang tu..tunggu kot2 encik suami nk sponsor ker..ye ye jek...ok.. Nak rehat2 jap..

(aku memang serius respect la pada surirumah2, kerja kat rumah memang tak pernah habis..hmm)

Published with Blogger-droid v2.0.9

No comments:

Post a Comment