Monday, December 17, 2012

TOMYAM CAMPUR DENGAN TELUR DADAR

Sejak2 da reti masak sendiri, keje asik nak publish tentang resepi je eh... Hmm sukahati aku la kan.. Blog aku.. Ahaha..  Excited dapat masak sendiri.. Tak pernah masak sebelum ni.. Jakun la sikit.. So menu malam ni tomyam campur.. Dengan telur dadar. Sebenarnya aku terfikir nk masak tomyam jer.. Tapi encik suami kata nak telur dadar..

Ok tak pe.. Telur dadar, abang goreng sendiri yer..ish2 tak apa la kan..sekali sekala...

So tomyam aku campak la udang, sotong, daging sikit. Lepas tu letak la sayur2 sikit.. Nasib la free.. Senang je rupanya masak tomyam ni. Tumis la bawang merah, bawang putih halia. Masukkan air dan garam. Masukkan kiub tomyam. Aku sampai masukkan dua kiub. Sebab kurang masam. Bila dah mendidih, masukkan bahan2 udang daging sotong segala. Lepas tu masukkan la serai yang dititik, daun limau. Aku campak juga sayur lobak merah, bunga kobis, cendawan.. Banyak kan?... Daripada tak makan sayur boleh jadi makan sayur aku ni...ok.. Tomyam tu biar sampai mendidih.. Baru hidangkan..hmm wow...

Ok. Stop sini dulu.. Da penat taip.. Nak rehat2.. Daaa

Published with Blogger-droid v2.0.9

No comments:

Post a Comment