Monday, July 12, 2010

LIMA BENDA KESUKAAN AKU

Kalo orang tanya apa kah lima benda yang menjadi kesukaan aku..haaa ini lah dia..

1. Buku..aku paling suka baca buku..apa2 buku la...novel ker, buku2 agama..bak kata segala macam buku la..Aku boleh habiskan dekat2 rm200 kalo aku dah suka sangat nk borong buku2, kedai kesukaan aku kat plaza angsana ialah badan cemarlang..kalo aku masuk situ alamatnyer berjam2 la nak tunggu aku kuar..sebab aku rasa nak belek2 semua buku yang ada!! haha giler tak aku..pada aku, aku xkisah bape banyak aku melabur asalkan aku dapat baca buku..Kat bilik aku ni rak buku aku dah penuh dah siap papan dia ada warpage lagi..kuikuiku..xcukup dengan tu aku letak juga buku2 yang aku baru beli kat meja solek aku..senang sikit celik mata jer..nampak buku2..hahaha

2. Handphone Sony Ericsson...aku xtau la kenapa aku suka sangat brand SE ni..Aku ingat dari dulu lagi aku memang suka na model sony ericsson..ni sejak2 aku start guna hp adik aku la..Padahal hp pertama yang ayah aku belikan utk aku jenama alcatel..kuikuikui ntah ada lagi ke tak hp jenama ni ehh..aku pun xjumpa..No pertama yang aku pakai tmtouch..(no tak perlu la aku tulis ehh..biar la kekal dalam ingatan) Jadi bila aku dah kerja hp pertama yang aku beli guna duit gaji ialah SE K530i..bangga sangat time tu..ye la pakai duit sendiri tu...sapa x bangga..Pada aku kita akan lebih hargai sesautu barang tu bila kita berusaha gigih utk dapatkan nya..Jadi skang ni kalo aku g mana kedai hp, model pertama yang aku survey of course hp SE...i love SE..hahaha

3. Kereta2 aku...Sebab aku ada 2 kereta..Kereta pertama aku- kancil..aku beli sebab aku nak g latihan industri..Senang sikit kalo ada kereta..jadi aku korbankan ptptn aku utk downpayment keta ni..aku beli 2nd hand jer..erk ye ke 2nd hand?? bila tengok2 geran macam aku ni 3rd hand je..arrrr biar je la..asal keta tu skang condition ok dah kira nasib baik..lagi 2 tahun keta tu nak habis bayar...adik aku pakai skang keta tu..Keta aku yang lagi satu of course Myvi SE..hahaha aku ni terkene badi huruf SE kot..handphone SE, keta SE..haaa keta ni aku beli fully guna duit gaji aku..hahha yang sebenarnya downpayment dia aku guna duit rebat kancil..dapat jer rebat kancil, terus aku tempah myvi..haha aku xkan lupa la saat aku tempah myvi tu..dan juga saat aku dapat keta myvi tu..1st time drive keta bawak balik...hati aku, hanya tuhan jer yang tau..betapa gumbiranya..hahahah(macam budak2 kan??)

4. Komputer2 aku..ini satu lagi..dulu2 time aku blaja aku beli laptop..2semester aku save ptptn aku semata2 nak beli laptop ni..kiranya laptop ni memanag banyak la kenangan dengan aku..terutama bila aku beli guna ptptn aku..kiranya duit ptptn aku ni banyak aku guna utk beli2 barang kegunaan aku la..Tapi baru2 ni aku g beli desktop baru..aku beli monitor jer..cpu adik2 aku buatkan..maka skang ni aku dah ada 2 komputer la..laptop aku guna kadang2 jer..sebab dia dah lama kan...rosak2 jer la..hmm finally dua2 barang kesukaan aku..kuikuikui

5.Last sekali, barang kesukaan aku ialah jam tangan...1st watch aku jenama adidas.. aku beli guna ptptn gak..hahahha boleh mcm tu..ada kenangan la aku time beli jam ni..tapi biarla tu sekadar kenangan..xperlula nak ingat2..kisah2 lama..Baru2 ni..jam adidas tu dah xjalan..battery dah tukar pun still xjalan lagi..so aku decide nak beli jam baru..Pelikk kan aku ni..malam sebelum aku decide nak beli jam baru..aku ingat nk survey2 jer...tapi bila aku masuk satu kedai jam ni...aku nampak dah jatuh suka...terus aku beli..ish2..memang nekad la..tapi aku puas hati la...2nd jam aku jenama sheen casio...muka pink lagi...hahah sejak bila aku jadi keperempuanan aku pun xtau,..aku saynag sangat jam ni..sebab aku beli guna dut aku sendiri (fully duit aku) hahha bukan duit pinjam ke/ptptn..

Itu lah dia senarai barang2 kesukaan aku..xde orang yang boleh stop aku dari semua benda yang menjadi kesukaan aku..heheheh

No comments:

Post a Comment