Wednesday, July 28, 2010

RINDU ZAMAN SEKOLAH


Tadi time rehat kat opis aku mcm biasa la dok baca paper.Ada satu artikel yang menarik perhatian aku..Tentang kisah 7 orang yang rindu zaman sekolah dan menyamar jadi budak sekolah balik.. Paper tu kata bebudak tu semua datang sekolah siap pakai baju sekolah dan masuk ke kelas dorang dulu2, duduk dan ikut belajar..

Wow bila baca mcm ni terasa aku pun nak balik zaman belajar dulu la..Dari zaman sekolah rendah,sekolah menengah,sekolah teknik,tak lupa juga sekolah agama...Aku rindu sangat2 zaman2 mcm tu..Ye la zaman budak2..

Macam masa sekolah rendah aku ingat lagi aku masuk tarian..hahah ye ye je kan..Tapi itulah kebenaran..Dengan cikgu rohana..Banyak cikgu lagi,cikgu pawziah,cikgu sharifah zabedah. Pastu bila masuk sekolah menengah..Ingat lagi time ku kene bangun pagi2 naik bas..Berdiri tau dalam bas..Hampeh tol..Dah la beg berat..Tapi sebab ilmu..ku gagahkan jua..haha

Masuk sekolah tekniK, time ni belajar main2..haha Entah la memang banyak main la..Dengan kawan yang gile2..CIkgu2 yang best..Kelas kene pindah makmal sebab bising..Pastu aku kene melayan kawan yang angau lagi..haha pastu aku selalu cabut kelas fardhu ain la..Ye la buat time habis kelas jumaat..Aku kan ayah aku hantar pegi dan balik sekolah, Xde nye aku nak suh ayah aku tunggu..Kesian kat ayah aku..

Pastu kenangan time sekolah agama...Kitorang lepak2 bawah pokok kelapa sementara tunggu kelas start,Pastu cikgu aku dul2u selalu minta aku orderkan mihun sup..Aku pun apa lagi aku order la mihun sup siap pesan kat makcik kantin letak sambal kicap 3sudu..Makk aiii punya la pedas...Last2 aku kene cubit..dengan cikgu tu..

Wow rindunye...zaman sekolah...(sedih campur terharu)

No comments:

Post a Comment