Saturday, July 17, 2010

OT,ITAKONA,JUSCO

Hari ni aku OT. DAri semalam lagi memang aku plan nak OT. Setelah berhari2 aku dok buat ITAKONA (ni semua india model punya pasal la..naik gilerr aku dok buat kira2 harga dia..huh) Jumaat malam tu aku dah siap2 letak board kat papan tu..time nak balik tu la boss kata kat aku nanti isnin pagi tittle board tu nak kene tukar..Cett xguna btoll.ada lagi yang xkena rupanya..alahai..mau ku tumbukk jer muka boss aku, haha

Pagi tadi bangun2 jer...eh asal sejuk lain amcam jer...bunyi luar pun macam bising2 ..rupanya hujan...dan lagi aku xtutup tingkap rupanya..uiii gilerr sejuk...time2 hujan mcm ni la tetiba terasa malas nak bangun g keje..nasib bek la aku fikir keje2 aku yang dok pending tu..melambak2..xsempat la nak buat...Pelikk gak aku..aku buat keje lambat ker atau keje aku yang memang banyak xsiap2...pening2..

Macam biasa la aku kalo nak g keje sabtu kene la hntar adik aku g tempat keje dia dulu..jadi paling awal aku leh masuk kol 10 la..Ot la 4jam..nak buat 6jam..malas..bosan lakk aku buat keje di hari sabtu, disaat member2 opis yang len bersenang lenang di rumah.. haha tension2 Naik highway jer, mesti la lalu toll kan..argh malang sungguh...orang yang jaga pondok tol yang aku masuk tu ialah makcik 'NADIAH' Aku memang benci la makcik ni..(glamer la makcik ni sebab nama dia aku slalu tulis dalam blog aku..huh) Mood aku memang jahanam la pagi tadi..Napa la aku g masuk pondok tol ynag makcik ni jaga..eeee aku repot pengurusan PLUS kang...xmesra pelanggan lagsung!!malas la nak tulis posal dia lagi!!

SAmpai2 opis aku pun berkobar2 la konon nak buat keje..Sekali bila nak print document,cett printer lakk buat hal..memang hangin la aku...susah la kalo xleh print..time ni aku rasa btol2 nak pukul orang la..Seribu satu rasa ada dalam hati aku ni..Nak kene call ISD baru leh. Tu pun ISD tu lambat sangat buat keje...sikit lagi nak keke sound denagn aku..NAsib baik la aku ni ada rasa sabar sikit..haha sikit je tau...yang lain dah xde..huh

Cukup time jer aku balik la..Amik adik aku pegi jusco..jalan2 dan juga makan2..haha makan kat sizzling stone..sedap gak makanan dia..aku pun xpernah makan lagi..time aku pegi tadi aku tengah lapar..apa lagi...hentam saja lah labu.. Makan2 pastu g pusing2 seluruh jusco. Balik tu aku singgah watson. Nak beli barang (konon2 nak masuk tengok2 jer..tapi last2 aku g angkut pencuci muka, sebab murah juga harga dia) Time kat watson ni aku kurang senang sket dengan sikap pekerja2 yang suka cakap2 kuat2..macam tak hormat pelanggn..Padahal ramai gilerr orang dalam watson tu..Paling menyedihkan, pekerja2 melayu plakk tu..Asal la melayu suka memalukan melayu ehh..Tak faham btoll aku..Sedangkan bangsa melayu ni kan terkenal dengan kesopanan dan kesantunan budaya.. PEngurusan watson tak peka dengan keaddan pekerja2 dia..Buat PEKAK jer..huh

Habis semua aku pun balik rumah..Penat btoll tapi aku hepi...Hah lupa plakk nak tulis...Aku beli selipar baru tadi..(ini la tujuan aku pegi jusco sebenarnya) Cantik la pada mata aku.. Saiz kaki aku memang 6. Tadi masa test pakai kat kedai..memang sedap la..Bila balik2 aku test pakai mcm nampak kecik plakk..size dan betol..apa lagi yang x kena ni..ke sebab ni barang baru? so kene amik masa nak orang kata sesuaikan denagn kaki aku..hahah ye ye jekk..apa2 je la..LEtih tulis..Stop dulu la..

No comments:

Post a Comment