Saturday, March 26, 2011

TUKAR CERMIN BARU.

HAri ni lepas balik OT aku bergegas ke dr.cermin..Hati aku memang tak senang bila dok ingat cermin retak..Dah la cermin depan...Huh tapi aku risau gak dengan kerja aku yang tak siap2 ni...Memang banyak giler..tadi aku balik pun dengan berat hati sebenarnya..Sebab aku tau isnin confirm ada banyak lagi issue yang timbul..Dan bertambah la kerja aku sedangkan masa dah suntuk..Cis....sabar la...Tak pe2 cool2

On the way pergi dr.cermin, jalan skudai jem..Pergh..Memang bunuh mood...AKu dok fikir2 ada event ke kat danga or angsana or bandar, sampai begitu banyak kereta..Jalan pun..sikit2 jer...Penat kaki aku tekan clutch. Rupanya ada accident..4 buah kereta aku perasan tadi..Macam langar, langar dan langgar..Maybe orang yang depan sekali salah kot..Entah..Time aku lalu ternampak la kawan jiran aku yang dulu macam nak tolong aku time aku accident dulu..Heheh Harap2 dia tak perasan aku..

Sampai kat dr.cermin, pekerja2 dia tengok2 cermin aku and suggest aku tukar baru..Sebab kalau nak repair, satu line retak kos dia RM150. Tapi sekarang aku ada 2line, so maybe total cost RM300..Then itu pun tak garenti ok ke tak nanti..(aku pun tak tau) So aku dah malas nak fikir banyak2 aku request dorang suruh tukar baru terus..Habis cerita..Huhu kopak2..RM450 melayang macam tu jer..

Hmm tak apa lah..Kalau tak jadi macam ni, tak merasa la aku nak tukar cermin kereta..Hehe apa boleh buat kan...Fikir positif jer la..

SO mulai hari ni aku tak boleh basuh kereta seminggu, dan tak boleh tinted kereta seminggu..Hmm..Sabar je la...

p/s: Malu tadi bila nak drive balik, diorang tampal salotape dekat cermin sampai body kereta aku..Alasan, gam belum betul betul2 kering,so kene tampal tape untuk elakkan misalignment..Alahai...KEreta cantik tapi ber'tape2' pulak..Aduh...

No comments:

Post a Comment