Sunday, February 24, 2013

MACAM MANA AKU UPDATE BLOG.

Sejak aku start blog, kebiasaannya aku akan update blog guna desktop. Tu kira zaman2 dulu la.. Tiap2 kali balik kerja, aku mesti duduk depan pc, surf internet, layan blog, lepas tu update blog. Nama pun suka2 punya blog, jadiknya memang sukahati la kan nak update pasal apa. Tiada specific issue atau kategori. Sebab aku rasa bile menulis, hati aku akan lega.. boleh tulis apa saja dalam blog, asalkan tak mengarut dan tak la menyinggung hati or perasaan orang lain.

Seiring dengan masa, gaya penulisan dan cara aku pun ada berubah sikit (kot). Dulu2 aku mula2 selalu juga pakai shortform, lepas tu aku slow2 ubah bagi tulis penuh, supaya senang maksud penceritaan aku tu sampai kepada orang yang membaca. Nak cerita pasal software ni.. pelik aku punya introduction ni da kelaut..kuikuikui

Dulu2 bila update, straight away guna blogger kat google. So memang puashati. Dan senang sebab nak tulis, senang nak upload gambar pun senang. Masa mula2 aku kurang suka juga masukkan gambar banyak2 dalam blog.. Macam aku kata, seiring dengan masa, aku berubah- rasa enjoy bila tepek gambar kat blog.. Gambar bukan gambar exclusive sangat pun...haha

Bila aku start pakai android phone, aku blaja update guna phone. Sebabnya bila aku blogwalking, aku nampak ayat- publish via blogdroid... lebih kurang gitu la ayatnya.. So gigih aku cari apps ni dan download masuk phone aku...Aku realize ada masalah bila aku guna blogdroid ni, aku susah nak susun gambar dan ayat.. tu pasal kalo refer balik entry aku yang pakai blogdroid ni, memang kau akan jumpa gambar dulu dua tiga keping, barulah masuk penceritaan..fuh....Time ni juga kalo aku nak update cerita ikut turutan gambar, memang makan masa la. Sebab aku kene duduk depan pc, lepas tu transfer gambar lagi.. alahai...So blogdroid memang tak kene dengan jiwa aku.. Oo lupa nak cakap, blogdroid ni lebihkurang sama saja dengan blogger google, cuma ianya mobile version.

Kemudian bila aku start guna ipad mini ni, aku search software apa yang sesuai. Aku ada juga download blogger, tapi setakat ni aku belom cuba lagi update guna blogger. Sebab apa, sebab aku terjumpa draftcraft ni...Aku da selamat purchase pun..Sebab lepas beberapa kali percubaan, aku berpuas hati.. Dalam draftcraft ni, aku boleh susun gambar dan ayat.. Jadi memang best sangat2. Kepuasan berganda bila dapat update.

Tak tau la sampai bila aku stick guna draftcraft ni.. ok nanti bila aku terjumpa software yang lain, aku tulis lagi.. daa..

No comments:

Post a Comment