Friday, February 1, 2013

SELSEMA DAN SAKIT TEKAK.

Bulan Febuari aku dimulakan dengan selsema dan sakit tekak.. ooooiii la, siapa yang suka selsema dan sakit tekak ni kan... Lagi2 aku. Sebab bila tekak terasa perit dan gatal, cara aku nak redakan dia adalah pergi bilik air dan muntah. Fuh... muntah xde kuar apa pun... air saja.. So untuk elak kurang air dalam badan atau dehydrated, aku minum performance drink shaklee, ahaks...


Ni rupa dia bila da bancuh dengan air masak. Of course aku suka bancuh dengan air sejuk, baru la rasa kick dia.. Pernah juga try bancuh air suam. So so ok la rasa dia. Tapi priority aku tetap air sejuk.. Rasa dia seakan2 air Tang. Macam air bikarbonat tapi tak bergas. Minuman isotonik la katakan...



Nak juga tulis, masa mula2 beli, konon ar terfikir, sempat nak habiskan sebab expired date dia bulan july 2013. Sekali tup2 amikk kau, da nak tinggal sikit dah..Kene kumpul duit ni, nak beli supplement shaklee..Ok start arrange budget from now ya..

Ok da banyak aku tulis da. Sesekali terfikir juga, macam mana aku nak tidur malam ni, Garenti tak lena punya la. Pelik juga dengan tekak ni, bila duduk, takde pulak rasa sakitnya. Nanti bila baring2 mula la..perit, pedih semua ada..

Dah la esok majlis sanding Akmal. Adus, tak nak la aku datang dengan keadaan selsema bagai ni... Tapi rindu nak jumpa Akmal la. Lama tak jumpa tu..

Macam mana la aku bole kene selsema ni.. Isk2... Aku rasa sebab aku penat sangat kot, penat melayan bab kerja yang tak sudah2. Waktu balik aku pun dah tak teratur. Beberapa hari terpaksa balik pukul 7, pergh memang kucar kacirnya hidup ni..Dugaan btol la..

Tapi tak pe, Allah takkan memberati seseorang melainkn dengn apa yang terdaya olehnya. So bertabah la Nani.. Cepat sihat untuk datang majlis Akmal esok hari..

Daaa.....
p/s: abaikan background gambar tu.. Dapur aku memang bersepah sentiasa, 'rajin la katakan'....

Posted via DraftCraft app

No comments:

Post a Comment