Thursday, November 11, 2010

APA YANG PALING AKU HARGAI DALAM HIDUP

Semalam aku ditanya satu soalan yang buat aku berfikir panjang utk bagi jawapan. Apa yang paling aku hargai dalam hidup?

Hmm soalan senang jer..Sapa2 pun boleh tanya. Tapi nak memberi jawapan yang tepat dan bernas serta betul2 meyakinkan, adalah amat2 payah sekali. Aku tanya balik pada diri aku, apa yang paling aku hargai dalam hidup selama ni. Lama juga aku berfikir2..Satu kebiasaan aku ni, suka berfikir time2 aku tengah drive. Tak kira la pergi kerja ke balik kerja ke..Aku memang akan memikirkan sesuatu bila aku tengah drive. Tu yang kadang2 kalo aku tunda belakang lori ke bas ke, aku ni boleh leka dok follow jalan mana dorang lalu. Ha ha. Syok pula berfikir sambil drive. Sebab kita kene awas..berhati2..ye la mana nk tuka gear, pastu nak tengok kenderaan sebelah lagi. Otak kita kene kerja dua kali ganda dari biasa..Huhu Driving tu macam satu kepuasan bagi aku..(tapi bila penat-biasa lepas balik kerja, terus tdo..pastu bangun pagi menyesal-terlepas cerita tv la..tak online la..huishh)

Ok berbalik pada soalan seseorang tu pada aku...AKu paling hargai saat2 pertama kali aku. Tak kira la saat yang manis atau saat aku berduka ke.. Contoh dalam kehidupan sehari2 aku.. Aku ingat lagi saat aku amik result PMR, aku gembira sangat2..(ye la budak lagi time tu)..Saat aku amik result SPM, Saat aku masuk mendaftar sebagai pelajar U, saat pertama kali aku drive kereta sendiri, pertama kali aku lapor diri sebagai pekerja, pertama kali dapat gaji,semua saat yang indah la dalam hidup aku.

Dan juga saat aku berduka, luka kerana cinta(ceh...ini yang paling hangit sekali) Saat aku rasa down giler..Saat aku drive sambil menangis2..Semua tu masih kekal dalam ingatan aku. Bagi aku memori2 ni la yang akan bangkitkan motivasi dalam diri aku.

Aku pernah terbaca kat satu komik APO kalo tak silap..dia tulis, 'people come and go in our life, but memories stay forever' Aku setuju sangat2.. Hari berganti hari, bulan berganti bulan, tahun pun berganti tahun,(umur makin meningkat.ha ha) Kita jumpa ramai orang..Macam2 kerenah yang kita kene lalui, macam2 masalah yang kita terpaksa hadapi dan selesaikan..Semua tu pahit manis kehidupan(orang kata).. Itu yang membuat kita jadi lebih tabah dan matang untuk hadapi masa mendatang.

p/s: Setiap detik amat berharga..

No comments:

Post a Comment