Wednesday, November 17, 2010

HARI CUTI AKU

Hari ni cuti sempena Hari Raya Aidiladha.. Aku cuti sehari je,aku rasa semua orang pun sama..Melainkan amik cuti annual leave..maklum la time2 hujung tahun biasanya waktu yang sesuai untuk habiskan cuti tahun-ni bagi orang yang dah berkeluarga la kan..masa untuk bercuti dengan anak2..cuti sekolah pun dah start.

Aku?? Macam biasa la aku time2 cuti ni memang tak ada plan langsung. Jadi aku setuju untuk ikut adik aku jalan2 window shopping kat mana2 shopping complex-biasa la, bila hari tengah berduka lara,window shopping adalah the best treatment untuk aku. Sebab bila aku jalan2 walaupun window shopping..fikiran aku pun berjalan2 juga ibarat terbuai2 ikut angin persekitaran..ha ha..

p/s: entry ni panjang sebenarnya..Tapi rupanya setelah aku tulis2..internet ni jadi hang plak..Maka aku terpaksa tulis balik SEKALI LAGI...Macam hampeh betol la..(bengang tahap da ni)

Aku pergi plaza angsana hari ni. Macam aku kata tadi saja jalan2 bukan beli apa pun kan. Kat angsana aku nampak banyak khemah2..Ada majlis korban bersama rakyat johor(kalo ikut banner macam tu la dia tulis) Ramai juga orang..Siap ada polis jaga lagi.

Dalam angsana kedai2 buka macam biasa.Tapi ada juga tak buka..atau lewat sikit buka..Mungkin sebab dorang pun nak join majlis korban tu kot..Aku beli payung kat guardian.. Selama ni merata2 tempat aku cari payung tapi susah na nak jumpa.. Akhirnya kat guardian aku jumpa juga-payung. Aku nak ganti payung lama aku tu. Besi dia dah siap2 patah da..Lagipun aku dah lama sangat guna payung tu..Amat wajar la aku tukar payung baru..RM19.90 untuk sekaki payung...Mahal kan? Aku rasa mahal tapi tu la satu perangai aku, bila membeli memang aku jarang fikir2 balik relevan ke tak harga barang-ni semua sebab prinsip 'bila hati dah suka' ha ha..Uish tak bagus perangai ni..(kene berubah-ayat klise)

Balik dari angsana aku singgah kat sutera mall. Rasa2 lama betol aku tak pergi sini,walaupun tiap2 hari aku pergi kerja lalu depan sutera mall ni. Haa kat sini ada berlaku satu insiden yang agak mem'bengang'kan aku. Aku beli body scrub kat carefour sutera mall. Boleh harga yang ada kat display tak tally dengan harga yang perlu aku bayar dekat kaunter?? Uish..apa la jadi macam ni..Dorang ni tak check ke?? Aku malas nak citer banyak. just bayar je la..Tapi lepas ni aku decide nak pegi scan dulu setiap barang yang aku beli sebelum bayar kat kaunter..Hmm

p/s: mood da hilang nak menulis..Internet hang lagi skang...Eeeee

No comments:

Post a Comment