Friday, November 12, 2010

SELALU TAK CUKUP ORANG..

Entah kenapa dengan hari ni, aku rasa macam pelik sikit. Aku balik kerja awal hari ni. Terasa malas nak stay sambung buat kerja. Biasa la aku, kalau mindset dah kata awal2 lagi-malas nak OT, elok tak payah OT sebab nanti buat satu apa pun tak jadi..Sebab aku dah tak de hati..Hehehe

Balik tu aku lalu route biasa..Jalan sehari2 aku pergi kerja dan balik kerja. Satu suasana yang tak dapat aku nak cakap la..Boleh jem teruk kat highway-tol skudai.. Dari sebelum lalu tol senai lagi aku dah ingat2 aku nak guna touch & go(Saja test2 guna-sebelum ni memang langsung tak pernah guna.Kad touch & go pun aku takde.Tapi aku terpakse beli satu kad touch & go bila aku lalu plaza tol gelang patah.) Tapi entah kenapa aku dah termasuk lorong untuk ambil kad. Jadi nak tak nak sebelum turun kat skudai aku kene bayar tunai la.

Tak apa lah bayar tunai..Bukan aku tak biasa pun. Alih2 bila nak masuk tol skudai..Makk aiii banyak betul kereta dok tunggu turn.. (Dalam hati menyesal pulak aku tak guna touch & go-dan2 la menyesal, tapi sesal kemudian tiada berguna.Ha ha) Adalah dekat2 20minit aku tunggu turn nak bayar tol.Fuhh betul2 hangit ni.. Tambah plak bila tengok keta lain dok lalu kat touch & go cepat jer..

Paling tak tahan, bila ada kereta lain yang sibuk nak masuk line kita(huh buka reti nak tunggu turn dengan sabarnya) Biasa aku memang tak kasi peluang la kepada driver2 macam ni. Lepas tu time2 jem ni pulak ada kereta polis nak jalan..Aduiii ni lagi la tambah parah..

Sampai turn aku, time bayar aku tanya la dekat budak yang jaga tol tu

Aku: Bang, kenapa tak buka kaunter banyak sikit?
Tol: Aaa, hmm kita tak cukup orang la.
Aku: Klise la alasan.. ok la terima kaseh(setelah dia pulangkan baki duit tol)

Hmm lepas je plaza tol skudai. Aku terfikir..Punya la banyak pondok tol, tapi orang yang jaga tak ada..Jadi buat apa la membazir duit sediakan pondok2 tu semua?? Benda senang pun tak boleh fikir ke.. Bukan semua pengguna lebuhraya ada kad touch & go.

Hal ni sama juga dengan kaunter pembayaran kat mana2 pasaraya..jusco ke giant ke tesco ke..Kaunter nak bayar punya la banyak sampai 14.,16,18 kaunter..tapi..kebiasaannya cume beberapa jer yang buka.. Tambah plak time hari minggu..Kan orang ramai...Kalo dah tau tak cukup orang, then sila la tambah pekerja.. Apa la.. AKu memang tak boleh terima betul benda2 macam ni..(hehe suka hati aku jer kan)

Sama juga bila internet rumah aku ada problem dulu(sekarang dah ok sikit la) Janji nak hantar technician dalam 24jam, tapi tungug2 tak datang-alasan:tak cukup orang..Entah kenapa selalu asyik tak cukup orang jer...Bila nak 'CUKUP'??

p/s: Dah muak dengar alasan tak cukup orang

No comments:

Post a Comment