Wednesday, November 24, 2010

FACEBOOK OH FACEBOOK

Aku terbaca kat paper hari ni artikel tentang kemungkinan facebook ni menyumbang kepada peningkatan kes2 penceraian/pergaduhan dalam rumah tangga. Walaupun tak ada kajian yang terperinci tapi di zaman sekarang ni aku rasa faktor ni memang tak boleh nak elak.

Sebab facebook ni macam drug la aku rasa..Haha Bila sekali dah suka terus nak melekat jer...Kuikuikui Macam aku..Tiap2 hari bila aku balik dari keje..On je pc aku, web pertama aku masuk: facebook. Aku pun tak faham la.. Aku bukan jenis yang suka mengupdate segala2 dalam facebook tapi tetap juga aku klik web tu first2 sekali.. Hmm

Artikel kat paper tu kata,orang perempuan ni suka update status kadang2 benda2 yang ditulis tu boleh menyebabkan pasangan tak puas hati.. Aku rasa betul juga..Sebab entah kenapa aku nampak ada sesetengah orang suka tulis yang bukan2 kat status dia.. Dalam hati aku-benda macam ni pun nak heboh tulis kat facebook..

Silap2 haribulan facebook ni juga boleh membuatkan hubungan kucar kacir. Ye la macam contoh kes kat paper tu, si suami terjumpa balik dengan bekas kekasih(sekarang dah jadi isteri orang) dan berhubung semula..Menyebabkan si isteri (kepada suami tadi) curiga dan check akaun facebook suami dia dan terbongkar rahsia..Hampir2 membawa kepada penceraian. Alangkah tak bagusnya..

Pada aku, diri sendiri kena kawal la. Gunakan kearah kebaikan je. Jangan melebih2.

p/s: Memang aku selalu on facebook, tapi jarang update status..

No comments:

Post a Comment