Saturday, November 27, 2010

INDAHNYA ALAM..

Lama rasa tak tulis sesuatu kat sini(ceh ayat klise..haha) Selalu bila aku online aku blogwalking je..Perasaan nak update sesuatu memang ada,tapi hehe selesai je aku blogwalking, aku jadi malas nak taip..kuikuikui Jadi hari ni sebelum aku blogwalking, aku taip sesuatu dulu.

Hari ni aku terpaksa OT lagi..Hati rasa tak mau datang,tapi dek kerana kerja yang ntah aku tak tau nak describe macam mana,aku gagahkan diri juga untuk datang..Hmm

Cuaca pagi ni elok je..time2 aku drive nak pergi keje tu. Macam yang pernah aku tulis dulu, aku sangat2 hargai masa aku drive. Tak kira la pergi ke mana2 pun.. Bila aku tengah drive,aku rasa macam time tu la aku boleh dok perhati alam sekeliling..dok cakap2 dengan diri sendiri untuk memotivasikan diri atau memujuk diri..Time tu la biasanya aku menangis kalau2 tension ke..Ada problem ke...

Tadi time aku drive, sepanjang jalan lalu highway..Aku nampak pokok2...aku nampak burung2 terbang...Indah betul alam ni..Langit pun cerah je...Ada matahari... Tengok kelopak2 daun buat aku ingat sesuatu..

Pertama kali aku syak aku rabun..hehe Lepas aku rasa alam ni macam kabur je pada pandangan aku.. Bila aku pandang keliling,aku rasa macam tak puas..Waktu tu aku blaja lagi kat universiti. Then bila nak salin nota,aku tak boleh baca langsung apa yang lecturer tulis kat white board! Pen hitam atau biru ok lagi..nampak2 la juga..Tapi bila dia guna pen merah...Fuhh..memang langsung tak boleh baca..

Saat pertama kali aku pakai cermin mata..Bila aku pandang keliling, aku nampak pokok2..Aku nampak kelopak2 daun..Time tu..wow..aku rasa macam aku diberi penglihatan kali kedua..Hehehe..Semua aku boleh nampak dengan clear..Gembira beb..hehe.

Moral of thr story is: Nikmatilah keindahan alam selagi ada.

No comments:

Post a Comment