Tuesday, December 28, 2010

ALANGKAH BERUNTUNGNYA ANAK...

Pagi2 aku drive pergi kerje..Keta tak banyak kat highway..So aku drive slow2 la sambil2 menikmati pemandangan pagi..Dan juga aku dengar lagu siti nurhaliza..Haa semangat aku siap beli CD album lagi..Tahajud cinta..Da lama juga la aku aim CD ni..

CD maher zain aku beli juga..Sebab aku suka dengar lagu dia..Lagipun kalo dengar tiap2 pagi time drive, sekurang2 nya lapang juga hati..Lagu2 yang berunsur agama ni kan, bila dengar boleh cuci sikit hati aku yang kusut ni sebelum masuk ofis..Ha ha - boleh macam tu? Tension betul la.

Sampai kat parking, aku stop CD then aku dengar sinar jap..Tetiba ada caller kat radio pasal satu pakcik ni la..Tak sangka aku suara aku dengar2 memang still macho..Aku ingat dalam 30an gitu la..Sekali bila dia beritahu dia nak bersara, erk..deejay pun da pelikk,suara muda kenapa nak bersara..Rupa2nya umur da 50tahun..Alahai...

Paling aku tak sangka dia kata dia nak bersara dan jaga cucu..Time ni aku dengar pun aku jadi terharu..Sebab alasan dia..Dia kerja kat syarikat petroleum..Macam dia dah puas kerja la..So bila dia dah bersara ni dia nak bagi peluang kepada anak2 dia untuk kejar kerjaya masing2..Jadi sebab zaman sekarang ni susah nak cari pembantu rumah yang bagus2,tu yang dia buat keputusan nak jaga cucu..

Memang beruntung sangat2 anak2 dia..dan cucu2 dia..Bagus nyer...

No comments:

Post a Comment