Friday, December 31, 2010

CUTI CUTI CUTI

Sempena kejayaan malaysia dalam piala suzuki, PM da isytihar hari ni cuti umum,makna aku tak kerja..Esok juga cuti,ahad pun cuti..Dan kilang aku ni setiap tahun, hari pertama persekolahan adalah hari cuti bekerja untuk semua pekerja dia..Aku cuti juga..Kesimpulannya?? Aku cuti dari hari jumaat 31/12 hingga isnin 3/1..Wowo lepak2..lama tu cuti2 malaysia..Haha

Tapi cuti 3/1 tu aku kene ganti kerja hari sabtu,which is aku akan amik annual leave pada setiap hari sabtu kerja ganti..Jadi aku tak payah kerja hari sabtu... Ada bijak tak?? Haha ye ye jek..Sebab skang ni kerja memang melambak2 banyak tak terkira-sampai aku dah naik muntah..Hmm Tak pasti lagi la jadi ke tak plan nak ambil annual leave pada setiap hari sabtu tu..

Jadi hari ni ialah hari terakhir dalam 2010. Memang banyak suka duka dalam tahun ni. Dan start esok, kita kene hidup dalam tahun baru, tinggalkan semua suka duka tahun lepas,dan usaha untuk jadi yang lebih baik.

Plan aku hari ni, aku nak jalan2 window shopping..Nak lepaskan tension..Hmm tension ke aku? Aku sendiri pun tak tahu. Macam aku cakap tadi, banyak benda yang berlaku..DAn aku dapat banyak pengajaran dari apa yang dah berlaku.. Yang mana aku akan jadikan panduan untuk kehidupan yang mendatang.

Tu la, azam tahun baru aku(tahun baru belum masuk lagi..haha dah tulis pasal azam) Aku nak jadi orang yang kuat dan tabah..itu satu..banyak lagi wishlist aku sebenarnya..aku nak itu..haha aku nak ini..hehe hmm takpe2..Kita mana tahu takdir masa hadapan kan...so layan..

p/s: Tak sabar nak kuar kejap lagi..

No comments:

Post a Comment