Tuesday, December 7, 2010

MAXIS BUAT HAL

Aku sebelum ni pengguna tetap (setia kot) celcom. Tapi gara2 kakak aku asik2 kata celcom mahal la (itu la ini la,dia boleh call aku cakap berjam2 sampai habis kredit limit dia) Aku jadi kesian pulak. Memandang kan kakak aku ni dok berhari2 suggest aku suruh guna satu no maxis jadi aku pun, hmm setuju la. Dengan harapan senang nak call-berhubung.

Langkah pertama yang aku buat, mesti la pergi cari no maxis kan..Haha Aku cerewet sikit dengan nombor. Aku paling2 tak suka(tapi akhirnya dapat juga..hmm) nombor kosong. Sebab kosong pada aku tak bermakna langsung. Memang alergik la, senang cerita. Kebetulan ayah aku ada satu no maxis dah tak guna. Jadi dia offer aku suruh guna no tu..

Bagus juga(dalam hati aku) senang tak payah aku nak pergi beli no baru(satu hal pulak nak pilih2 nombor ni). Maka aku pun jadi la pengguna maxis prepaid..Hanya untuk hubungi kakak aku tu.. Kesan dia, aku dapat la rasa perbezaan..murah juga bila kita call/sms orang yang sama-maxis ke maxis/celcom-celcom..

Tapi ada satu hal yang buat aku bingit...Sebab maxis ni bukan la no official aku, jadi aku topup le sikit2 jer..Tak usah banyak2..sebab kan untuk kakak aku je... Malangnya setiapkali aku topup rm5, tak lama kemudian aku dapat sms dari glomobil(ke apa tah tapi lebihkurang la) dia boleh tolak kredit aku rm4!! Ada ke patut.. Dah 3kali aku masukkan topop rm5, tiga2 kali juga la si glomobil tu tolak kredit aku..Huh..Hangin2..

Hari ni aku sikit lagi nk pergi register no maxis baru-atas nama aku, guna postpaid..(geram punya pasal) Sebab pertama aku malas dah nak guna prepaid, yang kedua aku malas nak guna no ayah aku..ye la kang nanti aku topup banyak2, sedap2 jer maxis tu tolak kredit aku-takut juga aku..Tapi adik aku kata nanti dia call maxis center suh stop apa2 service yang tolak2 kredit tu..Huish..

Skang aku dah dapat sms dari maxis kata service tu dah terminate(tak tau la betul ke tak) sebab aku tengok topup pagi tadi rm5 dah tinggal rm0.92 jadi dah tawar hati nak topup..Hmm nanti petang sikit aku nak test topup rm5. Kalo si Maxis tu tolak lagi kredit aku..huhuhu memang aku pergi gegar maxis center tu..Hahaha

p/s: Cuaca elok hari ni..Tapi takde plan nak pergi mana2..Hmm

No comments:

Post a Comment