Sunday, June 13, 2010

ARTIS OH ARTIS

Tadi aku dengar kat berita ada sorang pelawak (artis) kene tahan sebab dadah.. Hmm pada aku ini berita biasa..sebab sebelum2 ni pun ada jer artis2 yang kene tahan sebab dadah.. Dalam kes pelawak ni aku xtau la dia ni btol2 amik dadah ke atau disyakki jer..

Kenapa ehh golongan artis ni kerapkali dikaitkan dadah?? aku jadi heran sangat2. Aku memang btol2 x faham..Kadang2 kesian pun ada gak.. sebab kita semua dah tau apa akibat kalo terjebak dengan najis dadah..Jadi aku dah muak sangat2 bila baca/dengar berita tentang artis yang terlibat dengan dadah.. Dorang ni x penah amik iktibar dari kes2 rakan2 artis yang dulu.. Macam jamal abdillah/saleem/benji...

Entah la..sepatutnya golongan artis kene tunjukkan la teladan yang baikk kepada masyarakat.. ini sebaliknya plakk. Betul la kata wardina, artis tidak boleh dijadikan ikon..

Apa tak nya..ada je berita perangai buruk artis terpampang dekat akhbar...ada yang bercerai time pregnant la, ada yang heboh nak rampas hak orang la..ada yang bergaduh sampai tarik2 rambut la..Hmm media pun main peranan gak..apa kata letak berita yang baik2 jer.. Tapi kalo ikut logikk..kalo berita x betul, xkan la media main tulis jer..Benda kalo sorok2 lama2 orang tau juga...

Kepada artis2 malaysia...renung2 kan la...

No comments:

Post a Comment