Sunday, June 27, 2010

REVIEW: TITIAN NABI

(picture dari google)

Zahra:

Aku ingin berpesan kepada saudari saudariku, dimana pun dia berada. Hati-hatilah terhadap dua hal dalam diri seorang lelaki : pada mata dan kata-katanya.Matanya akan menyeretmu ke dalam jerat cintanya dan kamu akan terperangkap disana, dan kata-katanya lah yang membuat jerat dan perangkap itu!

Fauzan Attar:

Hari ini, aku hulurkan tanganku untuk meminangmu menjadi kekasihku. Hari ini, ketika surat ini sudah tiba di tanganmu, ketika itu pulalah jiwaku sudah ada di atas telapak tanganmu, Jika engkau mencampakkannya, aku pasti menderita dan merana sepanjang hayatku. Dan jika engkau mengabaikannya, aku pasti akan menjadi lelaki tiada guna. Tetapi, jika engkau mendakapnya, aku akan menjadi roh yang engkau pakai bernafas, aku akan menjadi baju yang menutupi kekuranganmu,aku akan menjadi teman untuk menghibur hatimu di kala duka,aku akan menjadi mahkota yang manghiasai kepalamu dan aku akan menjadi sinar dalam setiap gelapmu...

Kisah cinta tragis ynag tidak kesampaian antara Zahra dan Attar.. Memang sedih la. Tak pernah aku baca novel dengan sepenuh hati aku..Novel ni la satu2nya..

p/s: lima bintang untuk novel ni..=)

No comments:

Post a Comment