Tuesday, June 15, 2010

BUDI BAHASA BUDAYA KITA

Ada ke patut tadi aku dapat call dari mana tah..(suara pompuan) kononnya dia kata nak ajak aku join kempen kesedaran pasal kesihatan kot..Aku pun dah lupa sebab x dengar sangat lagipun background dia macam bunyi bising jer..

Perkara pertama yang buat aku gelak:
Caller: Hello boleh bercakap dengan Puan Nuraini?
Aku: (dalam hati,sejak bila aku bergelar puan ni?) Ya Nuraini bercakap.

Perkara kedua, ni yang rasa nak pecah perut ni:
Caller: Saya nak minta puan join satu kempen kesedaran kat hospital**** bersama suami puan..(aikkk konpius sangat2 aku skang..sejak bila aku kawen ni)
Aku: (Sememang nyer aku x minat nk join so aku bgtau je la aku xde masa) Rasanya saya tak ada masa la..
Caller: Ok tak pe(terus letak)

End of conversation yang pada aku agakk kurengg..Caller tu terus end call macam tu jer..Atleast cakap la terima kasih sebab sudi terima panggilan ke...Sedapp gak telinga ni mendengar..Hai..xtau la aku skang ni..Agaknye orang tu memang patut masuk kursus adab2 bercakap dalam talefon kot... Tapi relevankah kursus seumpama tu?? Memang malang la majikan yang amik pekerja mcm ni..Xguna..hahah

Nasib aku x kenal sapa yang call tu,,Kalo aku kenal..dah lama aku luku kepala dia..kuang3x
=)

No comments:

Post a Comment