Saturday, June 26, 2010

LEBIH RELA LINTAS JALAN DARI NAIK JEJANTAS..

Masa aku balik dari keje tadi(kan hari ni aku kene OT..huh) dari jauh aku nampak ada beberapa orang yang lintas jalan..padahal time tu ada banyak keta maklum la waktu puncak kan...lunch time...keta semua bawak laju2 plak tu..ye la kan.. dah xde traffic light..so..jalan straight je la dekat area situ.

Ok balik pada cite aku tadi..dari jauh aku nampak orang berlari2 lintas jalan..ada plak yang jalan slow2..lagak2 gaya macho man jer...paling x syok ..kan jejantas ada..tapi mereka2 semua..xnak guna kemudahan tu..tapi lebih rela lintas jalan...kan ke membahayakan nyawa tu..

Kita bukan mendoakan yang buruk2..tapi memang betul,lebih baik mencegah dari merawat...mana tau dibuatnya ada kereta terlanggar, dah jadi satu hal la plak..masuk spital la..luka2 la..xsayang nyawa betul la..ish2..

p/s: Kalo kita xsayang diri kita sendiri, jangan harap la orang nak sayang kat kita..haha

No comments:

Post a Comment