Sunday, June 27, 2010

FRAGMEN 1: PERGI...JANGAN KAU KEMBALI..

Boleh tak kau jangan ganggu aku lagi..pergi terus dari hidup aku dan jangan kembali..Sebab kembalinya kau, hanya akan melukakan hati aku, dan kau sendiri... Buat apa kita nak melakukan sesuatu yang dah tentu2 melukakan hati kita? Bagi aku, yang sudah tu sudah la..Tak usah dikesal dengan apa yang berlaku.. Semua ni ada hikmahnya..

"Nia apa khabar? Sihat? Lama kita tak jumpa ya." Suara kau masih sama.. Nada juga. Gerak gaya masih serupa. Hmm masih banyak tentang kau yang aku ingat rupanya..

"Abang rindu Nia." Terkesima aku dibuatnya.. Terus aku menoleh tepat ke anak matanya. Mencari kebenaran disebalik kata-kata. Orang lelaki, memang pandai bermain kata. Kata hati dan mulut..biasanya memang berbeza.

'Nia sihat saja. Macam ni la." Jawapan biasa, dengan harapan perbualan tidak mengambil masa yang lama. 'Nia tak boleh lama ni. Ada hal nak diuruskan. Nia pergi dulu.Assalamualaikum." Tanpa menoleh aku terus beredar... Setitik air mata jatuh mengalir ke pipi.

-----------------------

Tak sangka aku akan jumpa kau lagi Nia. Kau masih cantik macam dulu. Terngiang2 di telinga gelak tawa kau..Sesuatu yang amat aku rindui. Nia, aku masih macam dulu. Aku masih Adib yang kau kenal dulu. Maafkan aku Nia.Masih adakah ruang di hati mu untuk aku?

Argh..Apa dah jadi dengan aku ni? Tak keruan langsung sejak terserempak dengan Nia. Nia Nia..Kalau la perkara tu tak terjadi....

------------------------

Nota:
Bosan2 xtau nak tulis apa..hahah layan berangan jap...reka2 cerita..

No comments:

Post a Comment