Saturday, June 12, 2010

CEMBURU...

Hari ni aku ada baca satu artikel kat metro tentang cemburu.. Haa bila sebut pasal cemburu ni..biasanya memang sinonim la kan dengan pompuan..Dalam perhubungan x kira la hubungan suami isteri ke, pasangan kekasih ke..mesti la ada masalah cemburu.. Secara logik..kenapa pompuan rasa cemburu?

Pompuan akan rasa cemburu bila terasa tergugat..oleh apa? Bila terasa hak nya diusik..hah mula lah cemburu.. Ada pro & cons cemburu ni.. Dalam hubungan, biasa orang cakap cemburu tu tanda sayang.. hmm tapi jangan la sampai cemburu keterlaluan.. tu buruk padahnye ..kang boleh sampai bercerai berai la plak...kalo couple..hehhe boleh putus gamaknyer..kuikuikui

Aku pun ada perasaan cemburu.. Cemburu aku pada banyak tempat dan hal..(ceh leh ada kategori plakk) Hmm tu xperlu la aku tulis dekat sini.. Tapi elok la kita amik yang positif jer...Secara x langsung kita boleh tingkatkan motovasi diri kita ke arah yang lebih baik..Bukan ke itu yang terbaik? Daripada kita melayan perasaan kita yang ntah pape tu...

Kita memang selalu nampak kelebihan orang lain sampaikan kita langsung x nampak apa kelebihan diri kita sendiri.. Itulah manusia..mudah terpedaya oleh mata yang melihat..sedang kan kita patutnye mentafsir dan selidik dalam2 apakah kalo kita ada kelebihan yang sama kita akan jadi orang yang sama sekarang?? Mungkin sebaliknya..Allah lebih mengetahui segalanya..

Aikkk kenapa nada entri ni melankolikk? sedih2 plak.. ish2..apa dah jd ni...Biasa la pompuan kan emosi...erk..aku saja je nak ulas artikel kat metro tu...=)

No comments:

Post a Comment